Jumaat, 14 Ogos 2009

PADA KETIKA PEMERGIANMU

Pada ketika persahabatan yang ku pernah hulurkan pertalian itu terus menjadi kesinambungan..
pengangan erat buatmu sahabat dan menjadikan terus ingin aku berhasrat...
tika kau meminta perpisahan jauh disudut jiwaku, kau telah menginginkan..
lantas kusiapkan rindu untuk kuabadikan waktu dihujung-hujung keceriaan ..

Pada ketika berbicara kali yang terakhir kita suarakan.....
aku hayati menyatakan jujur akan kudengari lagi khabarmu..
dan kau lihat seberat-berat sungguh aku mengiginkan terus bersahabat..
jika kau pergi...kau akan tahu kesungguhanku yang pernah menyatu...

Pada ketika dihujung senyumanmu terlihat suasana kita keutuhan..
menyakinkan aku tetap akan menerima hasratmu yang sedang merayu..
dan dalam kesempatan itu, aku bertanyakan sesuatu untuk keyakinanku...
adakah kita bertemu didesa jiwa ini kau pernah merasakan keindahan menerajui kesempurnaan?
lantas kau menjawab..
desa jiwa inilah kutatap jujurmu dan kurenung perlahan kesyukuran ku bertemu mu...

6 ulasan:

ANGAH berkata...

salam...Rye

sesungguhnya titip kembali kenangan ianya mengimbau nostalgia yang menjadi sejarah.jua mungkin menjadi teladan dan sempadan.

ahya_ijja berkata...

Salam ya akhi..

Sahabat-sahabat..
moga saja Rindu itu kan terubat..

Zumie berkata...

nice

Guru berkata...

assalammualaikum

yang pergi janganlah ditahan, doakan sahaja kebaikan untuknya

Marcella berkata...

love this one !

apeng berkata...

as-salam abg.
nice..org suka ayat2 ni..