Rabu, 28 Oktober 2009

KEDUA KALI

Kedua kali meliputi satu kesungguhan...
yang datang sudah pun ditemani...
yang ada terus berada dipersada keyakinan..
mungkinkah aku terlena dengan ketelanjuran dari kejauhan...
tidak menentu arah tercipta dan biar saja ku melanggar untuk mengingatinya sejenak.
semua yang sudah pun terpesona dalam tipis-tipis kesampaian. membuat aku terluka....
aku tidak ingin disisinya....
biarpun ada yang memohon..... hanya ingin ku mengusai sehingga semuanya berlalu menjadikan aku terlanjur dilukai...

Kedua kali kemesraan hanyalah kemesraan...
bukankah ini penjelasan yang dinyanyikan pencipta lelaki untuk perempuan...
ini hanya kenyataan yang hakikatnya berada ditepian bicara kali pertama...
untuk terus ada bila tidak dinyanyikan lagi, lelaki itu membohongi.....!!!
itulah yang berkali-kali diri ingin sepanjang waktu.. sentiasa terhibur waktu terpencil mengusai hati...

tapi.....
siapalah aku untuk tahu akan terjadinya kali kedua berpanjangan....
kerana ini tidak menguntungkan hembus suara ku...
terus merayu sehingga melihat tiada yang bersedih untuk meninggalkan apa yang sudah pun berulang......
diulang-ulang sehingga aku harus tahu kau menutupi hidupku......
jangan lagi kau nyatakan untuk kedua kali, aku merayu......

1 ulasan:

Frodo Baggins berkata...

HUHUHUHUHU ~ UNTUK KALI KEDUA ... BLOG INI SANGAT PUITIS. LEH KAWAN NGAN BRO "ANAK LAUT"