Rabu, 24 September 2008

CAHAYA KERIUHAN.

Masa terindah ini' yang datang nya dari tuhan...
cahaya telah aku dapat.. tanpa sebab dan tanpa tahu apa yg
dijadikan itu,
adalah dari sebenar aku sebagai hambanya.


Aku tidak mencari dan ia datang dengan kesinggahan,
tanpa sempat aku menoleh dan biarkan..
ia berlalu dan aku mula memegang dengan
tangan yang berdosa...
maka ia akan menjadi dosa walaupun ia berharga..


Aku mula bertanya pada saat kutuliskan ini..!!
manakah kesedihan yang sempat lalu itu?
ia seolah olah lari pada saat aku mimpi..
pada saat kurebah sejadah dengan niat yang "terlalu" suci..


Aku merenung pada senja yang didatangkan cahaya,,,
ia telah memecahkan sepi,menghampiri hati..
aku buangkan kesemuanya sedangkan ia tidak meminta minta,
dengan tangan kananku kau khabarkan pada diri..
adakah ia mati setelah ia rebahkan nafasku..
ia sempat menjadi aku dan seakan-akan menjadi diri...

RyE ~Mei'08

1 ulasan:

ahya_ijja berkata...

Hidayah yang tidak pernah mengenal pada siapa..jika DIA sudah berkata KunFayakun..maka jadilah..