Isnin, 27 April 2009

KELUAR DAN PERGI SENDIRIAN....(DOAKU)

Melangkah keluar dari hati yang tersimpan..
samar samar bunyian memaksa berhenti..
bertahta marah...dan sedih berlalu dilaluan air..
semuanya dikelilingi jiwa jiwa ditepian berjiwa..
tapi diri tidak pernah jalani seperti ini yang dijalani...
bermula hidup tanpa diri yang diri seperti tanpa hidup...

adakah harus mengikut kata hati?..hati diikuti dan terus pergi..
meninggalkan waktu indah..dan keindahan memaksa waktu itu indah..
dan esok akan pasti lapar dalam kesedihan..
merangkumi semua marah dalam kelaparan..
cuma usaha untuk menghilang menjadi tenang,,
pada Tuhan tenang akan menjadi tidak lapar..
dan bersyukur akan merasa lapar didalam merasa..

pada manusia yang terbiasa...
telah pun aku menjadi seperti biasa..
biasa dengan kemiskinan, meminta menjadi kemiskinan..
perlu menerima..harus terima..dan berterima pada yang esa..

Tuhan...
dalam dosa yang telah berdosa..
dalam pahala yang sering berdosa..
dan diberikan dengan perjalananan kenikmatan..
aku mendorong dosa itu..bersama dalam perjalanan jalan..
aku meminta dosa yang bercahaya...biarpun sering aku berdosa..
hanya keampunanmu menjadi aku merayu..
berikanlah kesabaran dalam sedar aku bersabar..

dan selangkah untuk menyembahmu..
dengan pimpinanmu yang memberi aku melangkah..
mengadapmu sebagai hamba..
aku sedia berjanji tidak kembali..
pada seperti aku yang dulu telah kembali..
tidak akan kembali untuk berjanji..
dijalan esok hari aku tidak akan kembali...RyE (saat aku pergi)

2 ulasan:

ukht.baidah berkata...

hati ini merasa sungguh teruja membaca tinta yang menari di laman ini...

1jj4 1912 berkata...

mashaAllah akhi..
moga terus thabat dan istiqamah sesudah hijrah diangkat dalam diri..
moga akan jadi yang lebih baik dari hal2 semalam..